FANDOM

Pufnyák road sign 2
Coats of arms of None.svg
Név Zsolt
Egyéb nevek

A jó Zsolt lovag

Nem

Férfi

Faj

Ember (módosított)

Életkor

Húszas évei végén

Státusz

Halott

Kaszt

Lovag

Pártállás
  • Rend
  • A Hollókői királyság címere

Hollókői Királyság

    • Királyi sereg
  • Coats of arms of None.svg

Totemimádók (élőhalottként)

    • Coats of arms of None.svg

Tapír klán (élőhalottként)

Fegyver

Másfélkezes kard

Különleges képességek

Halhatatlanság (élőhalottként)

 A jó Zsolt lovag a Hollókői Királyság egyik vitéze volt, aki I. P. 12-ben egy az északi háborúval összefüggő küldetésben életét vesztette.

Előélete

Zsolt lovag a Királyságban született és apródi neveltetésben részesült. Fegyvernöki korától kezdve a hollókői helyőrség tagja lett, így közvetlenül a király alatt szolgált. A vár környéki pufnyák hordák elleni támadásokban mindig kiemelkedően küzdött. Egyszer kis híján sikerült elfognia magát Furfangos Firnyákot. Amikor Péter király országjárásra indult, fontos szerep jutott neki a hollókői vár védelmében. A királyválasztás körüli incidensek során nem foglalt állást, így a későbbiek során nem lett gyanússá.

A végzetes küldetés

Menetlevél

A szállítmány menetlevele

Még ebben az évben rá bíztak egy küldetést: a Breszláviában állomásozó hollókői seregeknek kellett egy kisebb csapattal utánpótlást szállítania. Az útvonal megtervezésekor egy kisebb és ritkábban használt út mellett döntöttek, mely a két ország közti nagy erdőség keleti felén vezetett keresztül.

Azonban a szállítmány nem érkezett meg időben a kijelölt célállomásra, így a herceg egy csapatot küldött utánuk, hogy kiderüljön mi is történt valójában. A csapat megtalálta a szekér romjait és négy holttestet körülötte valamint a menetlevelet. Ebből derült ki, hogy Zsolt lovag földi maradványai nem voltak ott a szekér darabjai közt. Így a csapat nekiállt felderíteni a nyomokat. Azok két felé vezettek, azonban az egyik irány az út menti patak után követhetetlenné vált, így a másikat követték, amely szintén egyszer csak eltűnt, de nem a patak miatt, hanem egy mágikus jellel megjelölt fánál. Itt azonban megpillantottak egy alakot, aki elfutott előlük és az imént látott jelet egy fára rajzolva eltűnt.

„Utóélete”

A csapat továbbhaladt az úton és egy totemimádó klán táborába érkezett. Itt tudomást szereztek két további klánról, és elindultak felkeresni őket. Azonban útközben megtámadta őket egy hollókői lovagi ruhákat viselő, azonban láthatóan halott ember. Ő volt az egykori Zsolt lovag, aki immáron sebezhetetlen élőhalott harcossá lett a totemimádók sötét praktikáinak köszönhetően. A csapat tagjai csak úgy tudták legyőzni, hogy lefegyverezték és lefogták, majd elzavarták az őt háttérből irányító totemimádó varázslót. Ekkor azonban rajtuk ütött egy másik totemimádó klán, akik gyorsan győzelmet arattak a csapat felett és vezetőjük ezután kitépte és elfogyasztotta Zsolt lovag szívét. Miután a csapat tagjainak sikerült kiszabadulniuk rövid úton elhagyták az erdőt és visszatértek Hollókőre jelentést tenni.