FANDOM

Pufnyák road sign 2
FKK CMR
Név Worath
Egyéb nevek

Félszemű

Nem

Férfi

Faj

Ember (módosított)

Életkor

30-40 év

Státusz

Aktív (feltámasztva)

Kaszt

Zsoldos

Tisztség

Zsoldoskapitány

Címe(i)

A Fekete Kard Kompániájának kapitánya

Pártállás
Fegyver

A Fekete Kard

Különleges képességek

Halhatatlanság
Mágiaellenállás

Kegyetlenségéről ismert - állítólag breszláv származású - zsoldosvezér. A Fekete Kard Kompániájának legutóbbi kapitánya. Hét évvel a Vöröskút melletti csata előtt, az előző kapitány halálakor lázadás tört ki, amit Worath vert le, de ez a bal szemébe került. A lázadás után kapitánnyá választották.

A Vöröskút melletti csata során számtalan pufnyákkal végzett, s megütközött Marnyákkal, a hatalmas pufnyákvezérrel – akinek ereje a szóbeszéd szerint Hatalmas Ornyákéval is vetekedett (bár Ornyákhoz közel álló pufnyák források ezt badarságnak tartják) – s le is győzte őt. A csata során később a pufnyákok megölték, de a csatát a Kompánia végül megnyerte. Ezt követően a Félszemű holttestét táborukba vitték. Az éjjel egy boszorkány felajánlotta a zsoldosoknak, hogy feltámasztja kapitányukat, s ezt ők el is fogadták.

A boszorkány így egy különleges varázslat, és az Acharn-kristály segítségével beváltotta ígéretét. A zsoldoskapitány ezután maroknyi megmaradt emberével a környék falvait kezdte fosztogatni. Ekkor a környék életben maradt pufnyákjai is behódoltak neki.

Három év elteltével egy lovagokból álló csapat érkezett a vidékre, s megütköztek a zsoldosokkal, de végül nem sikerült legyőzniük a kapitányt.

Ezután Worath és a Fekete Kard Kompániája elhagyták Vöröskút környékét.

A Félszemű kegyetlen tettei, s a bűverejű kristály Acharn kéziratban leírt tulajdonságai alapján valószínűsíthetjük, hogy immár teljesen elvesztette lelkét és emberségét.