FANDOM

Pufnyák road sign 2
A védelmezők – vagy régies nevükön áronok – a Káosz teremtényei ellen vívott, ősidőktől tartó harc bajnokai a
Vedelmezo ffi kicsi
Rend oldalán.

A védelmezők tulajdonképpen különleges felkészültségű harcosok. Közelharcban méltó ellenfelei a Káosz legerősebb teremtményeinek is, de nem éri őket készületlenül a Káosz ezernyi praktikája sem, melyekkel ez a halandókat igyekszik megtéveszteni. Egy tapasztalt védelmező átlát a káoszlények fortélyain, képes őket felkutatni és ártalmatlanná tenni.

Mindemellett természetesen közönséges ellenfelekkel szemben is igen hatékonyak, és csapattársként is megbecsülésre számíthatnak.

Kevesen vannak, s csak kivételes alkalmakkor léphet közéjük új tag. A védelmezők maguk választják és képezik ki tanítványaikat, ha ez valamilyen okból elmarad, s Áron anélkül hal meg, hogy tanítványt hagyott volna maga után, a Rend, mint önálló létező, maga jelöli ki a leendő védelmezőt.

Tunikájának színe többnyire a fehér.

Képességek

Láncing

A Láncing eggyel több testtalálat elszenvedését teszi lehetővé sérülés nélkül.

Nehéz fegyverzet

A Nehéz fegyverzet minden találata kétszer nagyobb sérülést okoz. Egy átlagos vértezetű ellenfelet is egy testtalálattal le tud győzni.

Lényeglátás

Képes átlátni a mágikus dolgok látszatán (például rájöhet egy varázstárgy erejére).

Gyógyító kéz

Fejenként 1 pontnyi sebzést képes a csata után begyógyítani – akár saját magán is

Megkötések

Segítségadás

Ha bárki segítséget kér tőle, köteles segíteni. Ez természetesen nem vonatkozik a Káosz teremtményeire.

Tanulható képességek

Nyomolvasás – 2 pont

A talajt megvizsgálva megtudhatja, hányan, milyen fajúak (ember, puffnyák vagy gressivus), és melyik irányban jártak előtte legutóbb.

Tanítás – 2 pont

Ideiglenesen – 1 órára, vagy egy csatára – átadhatja valamelyik képességét másnak.

Lemezvért – 3 pont

A Lemezvért eggyel több test- és végtagtalálat elszenvedését teszi lehetővé. Így csak a harmadik testtalálat után esik ki, vagy a második végtagtalálat után sérül meg.

Belső mester– 3 pont

Egyfajta meditációban felidézheti a legutóbbi Áront, és beszélgethet vele. A védelmezők így tanulhatják meg pl. különleges képességeiket akkor is, ha a mesterük nem él már, de egyéb információhoz is hozzá lehet jutni, feltéve, hogy az előző Áron birtokában volt.

Megzavarás – 4 pont

Megakadályozhatja egy varázslat elmondását.

Varázstörés – 4 pont

2 perc alatt megszűntethet egy varázslatot.

Védelmező fegyver – 5 pont

Közelharci fegyvere eggyel nagyobb sebzést okoz.

A Káosz észlelése – 6 pont

500 méteres körzetben megérzi a Káosz birodalmához tartozók jelenlétét, hogy nagyjából merrefelé vannak, és milyen hatalmasak.

A Rend szeme – 6 pont

Átlát a Káosz fortélyain, pl. illúziókon, álcákon.

Időzavar – 7 pont

1 perccel visszatolhatja az időt – naponta egyszer alkalmazható.

A fák ereje – 7 pont

Fához érve – legyen az élő fa gyökerén állva, vagy például fapadlón – a Káosz teremtményeivel szemben eggyel nagyobb páncélértéket kap, és eggyel erősebbnek számít a fegyvere is.

Ismert védelmezők