FANDOM

Pufnyák road sign 2
A Tutto Gruppo egy vándorszínész társulat, akik a világot járják, és sokfelé fellépnek színielőadásaikkal, melyek többnyire legendákat vagy híres személyek hőstetteit jelenítik meg. Előadásaik témáját sokszor a fellépés helyszíne határozza meg.

Szerepük Pusztavár átkának megtörésében

I. P. 13-ban a társulat az éppen Hollókőn állomásozó Smaragdokat kérte meg arra, hogy előadásért cserébe kosztot és kvartélyt biztosítsanak nekik. Miután bebocsájtást nyertek a Smaragdok szállására, elmesélték nekik, hogy egy hatalmas és rettentő szörnyeteg kirabolta őket. Aznap este előadták Pusztavár legendáját, mivel ők maguk is azért kerültek csávába, mivel ki kellett kerülniük Pusztavárat az ott lakó boszorkány miatt. Másnap a Smaragdok visszaszerezték a holmijukat, bár kiderült, hogy a szörny valójában Destro volt. A későbbiek során Cornetti a nemzetség tagjainak egy részét elkísérte az Írott fánál lakó remetéhez, akitől egy kőtábla egyik darabját kapták.

Tagok

A Tutto Gruppónak négy tagja van, mind Ersztónia szülöttei. Mesterük a nagy Rodolfo volt, aki egészen fiatalkoruktól kezdve tanította őket a vásári komédiások mesterségének fortélyaira.

Cornetti

Cornetti a legtapasztaltabb, legviláglátottabb tag a csapatban. Egy időben egymagában is sokfelé utazott, így a Hollókői Királyság területén is járt. Ő a társulat vezetője. Az előadások alkalmával porondmesterként tevékenykedik. Színes csörgősipkát visel, és nagyon kényes arra, hogy senki se birizgálja a csengettyűit. Van továbbá egy színes szalagokkal ékesített botja, amin ott lóg Sanyi, a társulat lova.

Bella

Bella a társulat egyetlen női tagja, továbbá ő varrja a jelmezeket. Pusztavár legendájában Biborúrnőt játszotta.

Bambino

Bambino a társulat szövegírója, nagy komikus, sok vicc és tréfa ismerője. Pusztavár legendájában a boszorkány szerepe jutott neki.

Massimo

Massimo készíti a díszleteket az előadásokhoz. Pusztavár legendájában a banya szolgáját játszotta.