FANDOM

Pufnyák road sign 2
A Tomaj nemzetség a Hollókői Királyság egyik nemes családja, őrgrófi rangban igazgatják a Pufnyák Végeket Aba király ideje óta. A család hűsége megingathatatlan a király irányában, kiváló katonai erényekről tettek tanúbizonyságot és kifejezetten utálják a pufnyákokat. Az Uros nem árulása után, ők lettek a hatodik nemzetség a királyválasztó tanácsban.

Tomaj Dénes

Abavár bástya

Abavár egyik bástyája az úr fogadótermével

A Tomaj nemzetség címere
Név Tomaj Dénes
Nem

Férfi

Faj

Ember

Életkor

Ismeretlen

Státusz

Halott

Kaszt

Lovag

Tisztség

Főúr

Pártállás
A Pufnyák Végek őrgrófja
Uralkodás kezdete

I. A 3

Uralkodás vége

Ismeretlen

Elődje

Nem volt

Utódja

Tomaj Endre

Aba király, Péter király nagyapja őrgrófi rangra emelte és Abavár urává tette hőstettéért, nevezetesen azért, hogy a király uralkodásának második esztendejében kimenekítette urát a mogyoró-völgyi ütközetből. Őrgrófként ő felel a Pufnyák Végek békéjéért, ő a királyi helyőrség parancsnoka. A csata utáni évben emelték Abavárat, a Nagypufnyákiába vezető út biztosítására, mely a pufnyák betörések óta számottevő jelentőséggel bír.

Tomaj Endre

Dénes fia, a Pufnyák Végek második őrgrófja. Egy pufnyák betörés következtében felesége Péter király uralkodásának 10. évében eltűnt. Ennek hatására Endrét depresszió és a pufnyákok felé irányuló gyűlölet jellemzi.

Parabolajárvány

Az egy évvel később kitört parabola járvány elől elmenekült pufnyákokkal is végzett volna, de a nemzetség tagjainak sikerült megegyezni a pufnyákokkal a terület elhagyásáról (lásd a Fosztogató Ferenyákról szóló szócikket).

Bosszúhadjárat

I. P. 12-ben az őrgróf felesége visszatért Abavárba háromévi pufnyák rabság után. Ekkor Tomaj úr egy húsz fő körüli csapattal bosszúhadjáratot indított Nagypufnyákiába, azonban nyoma veszett, így a Smaragd nemzetséget küldték a megtalálására. A Smaragd nem rá is talált Endre úrra egy rejtélyes bányában raboskodva kétes kilétű alakok által őrizve. Miután őreit legyőzték visszatértek Abavárba, ahol helyőrség rájuk támadt, és bezárta őket, Tomaj úrral együtt. Egy cseles szőkés után legyőzték az őrséget és kiderült, hogy az úrnő felesége valójában egy Káosz erőt is használó alakváltó, aki a csetepaté végén elmenkült. A helyőrség lázadó tagjait bebörtönözték az incidenst követően.

Az abavári helyőrség ismert tagjai

  • Mátyás, az őrség helyettes parancsnoka, miután fellázadt ura ellen, lázadó társaival együtt bebörtönözték
  • Selvius mester, idős és tapasztalt udvari gyógyító, a Vártanács tagja
  • János, kapuőr
  • Gábor, kapuőr
  • három ismeretlen nevű katona