FANDOM

Smaragd-krónika/I. P. 5., Hollókő
Alkalom tábor
Helyszín Hollókő
Időpont 2008. nyár
Karakterek Péter herceg

A tábor második napján felmentünk a hollókői várba. Megérkezett hozzánk Aingus vitéz, a vár előtt üdvözöltük őt. A király fia, Péter is velünk tartott, s amíg mi bementünk a várba, ő kint maradt Miklós lovaggal a vár előtti tisztáson. Nem sokkal később a várból lenézve vettük észre, hogy egy másik lovag is megjelenik a tisztáson. Miklós lovag felé tartott, majd megküzdött vele, s miután legyőzte, a király fiát bevonszolta az erdőbe. Lefutottunk a tisztásra, s a sérült Miklós lovagtól megtudtuk, hogy a másik lovagot Bulcsúnak hívják. Ezt követően az elrabolt herceg után indultunk. Hosszú órákig keresgéltünk az erdőben, de nyoma sem volt Péter hercegnek.

Éjjel folytattuk a keresést, s találtunk egy apró dobozkát, melyben egy félig megégett papírdarabon a hollókői királyok családfája szerepelt. A király unokatestvérének neve le volt égetve. Pétert aznap éjjel sem találtuk.

Másnap az erdőben barangolva furulyaszót hallottunk. Egy dalnok volt az, Zoltán, ki érkezésünkor elénekelt egy dalt Bulcsú lovagról (Hősi ének a híres Ismeretlen Vitézről). Ebből a dalból kiderült, hogy Bulcsú lovag egy griffmadár megölésével sérthetetlenségre tett szert, s csak apródok győzhetik le különleges fegyverrel, akik betartják a lovagi erényeket, Aingus vitéz és Silvestris mester pedig még többet tud a dologról.

Visszamentünk hát a táborba, s beszéltünk Aingus vitézzel. Ő elmondta, hogy Bulcsú lovagot csakis a bal vállán sebezhetjük meg. Ezután meglátogattuk az erdei embert is, akit a Gond-hegy környékén találtunk. Ő elmondta, hogy azt, ki megmártózott egy griff vérében, csak egy különleges karddal győzhetünk le, ami valahol a környéken lehet.

A Gond-hegyen találtunk egy ősi üzenetet rejtő fadarabot. Ebből megtudtuk, hogy a kardot a patak forrásánál találhatjuk meg. Később elmentünk a forráshoz, ahol megtaláltuk a különleges kardot.

A következő napon a vár mögötti réten megtaláltuk Bulcsú lovagot, és a király elrabolt fiát. Bulcsú lovag ismertette követeléseit: a trónt akarja, mivel szerinte ő a jogos király (a király unokatestvére volt), különben a király nem látja többé fiát. Kihívtuk párbajra Bulcsú lovagot, s mivel mégiscsak lovag, elfogadta az ajánlatot. Mikor meglátta a bűvös erejű kardot, kissé megrettent, s előhozott egy ahhoz hasonló kardot. Az apródok sorra megküzdthettek Bulcsú lovaggal, s végül Balázs apród győzte le őt. Bulcsú lovag megadta magát, s megesküdött, hogy elengedi a herceget, és soha többé nem tesz ilyet.

A várban a király megköszönte segítségünket, Bulcsú lovag pedig bocsánatot kért unokafivérétől.