FANDOM

Pufnyák road sign 2
Pufnyáksziget első ostroma
Casus belli

Sorozatos pufnyák rajtaütések

Dátum

I. P. 13

Helyszín

Pufnyáksziget

Eredmény
  • A Smaragd nem győzelme
  • Ralfarr kiszabadítása
Következmény
Harcoló felek
Smaragd-cimer

Smaragd nemzetség

Coats of arms of None.svg

Pufnyákszigeti pufnyák törzs

Parancsnokok

Változó

  • Coats of arms of None.svg

Gőgős Gőgnyák†

  • Coats of arms of None.svg

Szigorú Tarnyák

  • Coats of arms of None.svg

Féllábú Gyehennyák

Haderő

Úgy egy tucatnyi Smaragd nembéli vitéz

  • Fél tucatnyi közpufnyák
  • Egy sámán
Veszteségek

Nem számottevő

Gőgős Gőgnyák és néhány további törzstag

Pufnyáksziget első ostromára I. P. 13-ban került sor, amikor is a Smaragd nemzetség Péter hercegtől kapott küldetésének teljesítése közben átkelt Phöldigótiába.

Előzmények

A Smaragd nemzetség a küldetés során ellátogatott egy, a Királyság déli határától nem messze fekvő fogadóba. Itt a Fogadós megkérte őket, hogy kergessék szét a közeli pufnyáktábort, mivel az jelentősen lerontja a fogadó forgalmát. Minekutána a nemzetség maga is előzőleg már többször összetűzésbe keveredett a pufnyákszigeti pufnyákokkal, így kaptak az alkalmon, hogy a kellemeset vegyítsék a hasznossal és el is indultak a Fogadós instrukcióit követve Pufnyáksziget felé.

A csata

Az ostrom fordulatokban gazdag, ám nem túl hosszú ütközet volt. Pufnyáksziget egy kiszáradt, azonban mély patakmederrel övezett magaslat, melyet nem könnyű bevenni. A helyzetet nehezítették a pufnyákok nyílai is, valamint a sámánjuk ragasztó varázslata. Azonban a nemzetség vitézeinek sikerült elérniük, hogy a pufnyák erők szétszóródjanak, valamint elesett a vezérük, Gőgős Gőgnyák, bár ebben aktívan közreműködött utódja Szigorú Tarnyák is. Később Szigorú Tarnyák legyőzését követően Féllábú Gyehennyák kiáltotta ki magát az addigra már a csatát egyértelműen elvesztő pufnyákok vezérének. A csata ezután nemsokkal véget ért a sánta pufnyákvezér foglyulejtésével.

Következmények

A csatát követően Szigorú Tarnyák visszaszerezte a vezetői posztot, azonban a megtizedelt pufnyákok ismét vereséget szenvedtek a Smaragd nemzetségtől pufnyáksziget második ostromában, melyről hősköltemény is született. A csata keretében sikerült a Smaragd nem vitézeinek kiszabadítaniuk Ralfarrt a pufnyákok fogságából.