FANDOM

Pufnyák road sign 2
Rejtelmes és taszító faj a pufnyákoké, az élőlényekben fellelhető rossz tulajdonságok garmadájával. Mindazonáltal ők is egy kultúrát képviselnek, és viselkedésük megértéséhez, a velük való helyes bánásmód elsajátításához feltétlenül szükséges szokásaik ismerete.
Pufnyák harcos

A pufnyákok ravasz népség, szeretik átverni az utazókat, de becsülik a ravaszságot ellenfeleikben. Gyakorta fosztogatnak, portyáik célja a zsákmányszerzés (ld. csokis keksz ), mely haszonleső mivoltukból következik. Pufnyákokkal szövetséget kötni ezért is kétes értékű cselekedet, hiszen az számukra csak egy üzleti lehetőség, így ne számítson senki sem megbízható bajtársakra! Ugyanígy lelkiismeretre, hálára sincs sok esély.

Pihenés

A pufnyákok lételeme a láblógatás, a henyélés. Ezt mindig valamiféle kényelmes testhelyzetben töltik el, olyan helyen ahol biztosak lehetnek a nyugalmuk zavartalanságában. A semmittevésnek három fajtája különíthető el, a napszakok szerint, vagyis pufnyák szemmel nézve inkább étkezések szerint:

  1. Reggeli után a hassütettés: Ez többnyire a délelőtti napsütésben történik, az ebéd előtti portyát megelőzően. A szó másik, szó szerinti értelme a hasnak a sütése. Ez az ebéd készítésére vonatkozik, bár ezt inkább az ebéd előtti portya közben végzik az otthon maradók.
  2. Ebéd után a döfönye: Ez az egyik leghíresebb pufnyák szokás, olyannyira, hogy az utóbbi időben az emberek is elkezdték átvenni. A nemzetség táboraiban mára már napirendi ponttá nőtte ki magát.
  3. Vacsora után a hortya: Ez a neve a pufnyákoknál az éjszakai alvásnak.

Mágia és szertartások

A pufnyákok számos titokzatos szokással bírnak, ezek közé tartoznak szertartásaik. A rítusok vélhetően a pufnyák mágiával lehetnek kapcsolatban, melynek célja leggyakrabban sok csokis keksz és hadiszerencse megszerzése. Az emberek számára szokatlan, fülsértő hangokat adnak ki magukból (lásd még pufnyák költészet), mindenféle tárgyakkal csörömpölnek, ezt néha külön taglejtésekkel, egyfajta tánccal kísérik. Az is megeshet, hogy a pufnyákok szeretik felhívni magukra a figyelmet, ezt a célt szolgálják a hangos események, melyeket még buzgóbban folytatnak, ha értő vagy értetlenkedő közönségük adódik. Lehetséges, hogy a pufnyák arcfestések mintáihoz is mágikus jelentés társul. A szertartásokat legtöbbször sámánjaik vezetik le.