FANDOM

Pufnyák road sign 2
Magiszter

Ő a tudományok embere. Jóllehet nem idegen tőle a fegyverforgatás sem, igazi értékét olyan helyzetekben tudja megmutatni, ahol nem erőre, de észre és tudásra van szükség. Elméleti képzése sokirányú lehetőségekkel ruházza fel, melyek a csapat nélkülözhetetlen tagjává teszik. Ha titkoknak, rejtélyeknek kell utánajárni, vitákban érvelni, vagy szellemi párbajokban győzedelmeskedni, a magiszter segítsége felbecsülhetetlen.

A magiszter nem kedveli a páncélokat, soha nem is hord ilyesmit.

Tunikájának színe vörös.

Képességek

Láthatatlanság Illúziója

Amíg a szájában tud tartani egy korty vizet, láthatatlan. Ha megtámad valakit, a varázs megtörik, de az első sebzés ér. A varázslatot külső szem számára kézben tartott falevél, gally, stb. jelzi. Naponta legfeljebb háromszor lehet használni!

Varázstörés

2 perc alatt megszüntethet egy varázslatot.

Lényeglátás

Képes átlátni a mágikus dolgok látszatán (például rájöhet egy varázstárgy erejére).

Megkötések

Könnyű viselet

Nem viselhet páncélt. Így az első őt érő testtalálat után kiesik a harcból.

Tanulható képességek

História – 2 pont

A történelem ismerete. Esélye van tudni egy adott hely múltjának részleteit, a híresebb személyek, vagy szervezetek viselt dolgait.

Idegen nyelv – 2 pont

Megérti – és el is tudja olvasni – az idegen nyelvű szövegeket.

Választható nyelvek:

  • tündér
  • puffnyák
  • gressivián
  • a Káosz nyelve
  • tengeri nyelv
  • breszláv
  • phöldigót
  • ermohád

Disputa – 3 pont

Az átlagosnál nagyobb eséllyel képes meggyőzni másokat a maga igazáról, illetve a maga pártjára állíthatja, vagy legalábbis elbizonytalaníthatja ellenséges beszélgetőpartnereit.

Emberismeret – 4 pont

Szemtől szemben állva megkérdezheti a beszélgetőpartnerét, hogy éppen mire gondol. Naponta legfeljebb egyszer lehet használni!

Könyvtár – 5 pont

Ha a magiszter eltölt egy órát egy könyv társaságában (egy helyben), egy bármilyen kérdésre választ kap a mesélőktől. Minél vaskosabb a könyv, annál részletesebb a válasz.

Szaktekintély – 5 pont

Tudósok, magiszterek, művészek alapvetően barátsággal fogadják, és igyekeznek segíteni neki, ha nem veszíti el a jóindulatukat. Ezenfelül egy választott témában (legendás lények, idegen nyelv, alkímia, asztrológia) esélye van külön információkhoz jutni, vagyis megkapja ezt a jártasságot.

Ragasztó – 6 pont

Zoknigombóc-találattal a talajhoz ragaszthat valakit. Csatánként kétszer használható!

Időtálló – 7 pont

A magiszter képes visszatekinteni a múlt egy pillanatára. Ehhez egy tál vízben egy ló alakját kell megmintáznia homokból, sárból, vagy bármilyen alkalmas anyagból.
A képesség alkalmazásával a magiszter (és csak ő) szétnézhet a múlt egy általa meghatározott pillanatában és helyén (ha járt már ott). Hangot is hall, de ez is csak pillanatnyi.
Naponta legfeljebb egyszer lehet használni!

Ismert magiszterek:

  • Anna nemeskisasszony
  • Renáta nemeskisasszony
  • Thierry Lazure mester