FANDOM

Smaragd-cimer
War flag of Emerald Clan
A második tőrháború nem az első tőrháború következménye, de mivel kiváltó okai közt szerepel egy tőr elrablása is és időben az elsőt követi, ezért második tőrháború néven vonult be a Smaragd nemzetség történetébe. A háború oka az volt, hogy Gábor ezüstsávos apród többszörösen is csorbát ejtett Róbert fegyvernök becsületén – egy alkalommal a tőrét is elvette –, aki ezt már nem tűrhette és hadat üzent neki. A háborúban minden jelenlevő résztvett. Mivel Anna és Kornél Gábor mellé álltak, így Péter, akinek akkoriban nézeteltérései adódtak az imént említett kettővel, természetesen Róbert mellé állt akárcsak Bence. Reni Annával tartott, emiatt Merse az ellenkező oldalra állt.
Szembenálló felek
CMR Robi
Róbert
CMR Gabor
Gábor
Coats of arms of None.svg
Merse
CMR Reni w
Reni
Coats of arms of None.svg
Bence
CMR Anna w
Anna
CMR Peter sq
Péter
CMR Kornel
Kornél

A kirobbantáshoz kapcsolódó összeesküvés-elméletek

Egyesek mindenféle bizonyíték nélkül azt állítják, hogy a háborút Péter robbantotta ki és a tőrt is ő lopta el.

  • Megjegyzendő, hogy amellett sem szól semmilyen bizonyíték, hogy a tőrt Gábor lopta volna el.
  • Megjegyzendő viszont az is, hogy amellett sem szól semmilyen bizonyíték, hogy a tőrt Péter lopta volna el.

A két elmélet, és a mellette szóló érvek összehasonlító táblázata

A jelenleg fennálló elmélet Mellette szóló érvek Összeesküvés-elmélet Mellette szóló érvek
Gábor ezüstsávos apród csalással győzte le egy deffenzív állam szerepében Róbert fegyvernök egész seregét egy háborús játékban. A szóban forgó állam igen kis katonai erővel bírt, nem fenyegethette elméletben Róbert fegyvernök seregeit. A Gábor ezüstsávos apród irányította állam pusztán a véletlennek köszönhetően aratott győzelmet. A játék akkori változatában a véletlen elég nagy szerepet játszott, Róbert fegyvernök győzelmének esélye körülbelül 50% volt.
Gábor ezüstsávos apród ellopta Róbert fegyvernök tőrét, és a hálózsákjába rejtette. Róbert fegyvernök tőre veszélyes fegyver lett volna Gábor ezüstsávos apród ellen. A tőrt Péter fegyvernök lopta el, hogy Róbert fegyvernököt Gábor ezüstsávos apródra uszítsa, és ő rejtette a hálózsákjába. Feltételezhetőleg Gábor ezüstsávos apród, ha valóban el akarta volna lopni a tőrt, nem a saját hálózsákjába rejtette volna, nehogy Róbert fegyvernök gyanút fogjon.