FANDOM

Pufnyák road sign 2
Lovag
Nemes harcos, legfőbb vezérelve a becsület. Cselekedeteit a lovagi erények követése szabja meg, bár eldönteni, hogy ezt hogyan teheti legmegfelelőbbképpen, nem mindig egyszerű feladat.

A lovag a közelharc mestere, ifjúkorától tanulja a nehéz vértezetben, súlyos fegyverekkel való küzdelem csínját-bínját, ezért a kézitusában nincs párja.

A győzelemnél többre tartja a dicsőséget. Nem latolgatja az esélyeket, vagy ha mégis, csak azért, hogy a legnehezebb ellenfelet választhassa. Soha nem támad orvul, meglepetésből, vagy hátulról. Ő szemtől szemben áll ki bárkivel, olyan küzdelemben, ahol a személyes bátorság és harckészség dönt. A távolsági fegyverek használatát épp ezért méltóságán alulinak tartja.

Képességek

Láncing

A Láncing eggyel több testtalálat elszenvedését teszi lehetővé sérülés nélkül.

Lemezvért

A Lemezvért egyel több test- és végtagtalálat elszenvedését teszi lehetővé. Így csak a harmadik testtalálat után esik ki, vagy a második végtagtalálat után sérül meg. 

Nehéz fegyverzet

A Nehéz fegyverzet minden találata kétszer nagyobb sérülést okoz. Egy átlagos vértezetű ellenfelet is egy testtalálattal le tud győzni.

Megkötések

Nyílt támadás

A lovag soha nem támadhat lesből, meglepetésből vagy hátulról. Természetesen a hátbatámadás tilalma nem védi azokat, akik tudva a lovag támadásáról, hátat fordítanak neki.

Tanulható képességek

Címertan – 2 pont

Címer alapján megmondhatja egy nemesember családfáját, hűbéri helyzetét, esetleg nevezetes cselekedeteit. Emellett pecsétek valódiságát is ellenőrizheti.

Fegyverismeret – 2 pont

Képes megállapítani egy fegyverről, vagy vértdarabról, milyen területről származhat, mikor használták utoljára, neves mester esetén a készítőt is. Esélye van egy fegyver által hagyott nyom, sérülés alapján megmondani, miféle fegyver okozta azt.

Hírnév – 3 pont

Ismert lovaggá lesz. A többi lovag biztosan, mások pedig jó eséllyel hallottak már vitézi tetteiről. Ennek köszönhetően a lovagok barátsággal fogadják, a többiek tartanak erejétől. Saját zászlaja alatt vonulhat hadba.

Igazlátás – 3 pont

Egy kérdésre mindenképpen igaz választ kap. Egyvalakire naponta egyszer használható.

Edzettség – 4 pont

A sok gyakorlatozásnak és edzésnek köszönhetően eggyel több testtalálatot képes elviselni.

Erődítés – 5 pont

Ahány pontot addig összesen gyűjtött, annyiszor fél méter sugarú körben + 1 páncél a társainak. Ha elhagyják a kört, elveszítik az előnyt, de visszatérhetnek. Magára a lovagra is hat, de működéséhez legalább még egyvalakinek az erődben kell lennie.

Küldetés – 6 pont

A lovag bármikor – ha van rá pontja – dönthet úgy, hogy elvállal egy küldetést. Ehhez fel kell használnia 2 fejlesztési pontot. Amennyiben sikeresen végrehajtja a küldetés (tehát nem feltétlenül), kiválaszthat egy bármilyen fejlesztést a sajátjai közül, és azt további pontköltség nélkül megkapja. (Az egyes küldetések tulajdonképpen egy személyre készült mesék, melyekben el kell érni egy bizonyos célt.)

A Küldetés képzettség felvételekor egy kalandlehetőséget azonnal megkap, csak a továbbiak kerülnek 2-2 pontba.

Elhivatás – 7 pont

A lovag két út között választhat:

Udvari lovagMagabiztosan mozog a nemesi társaságban, hiszen ilyen helyeken nőtt fel. A hírnévnek egy emeltebb változatát kapja. Ezenfelül kapcsolatai is szorosabbak rangtársaival, történetenként egyszer segítséget kérhet az udvartól. Ha kérése méltányolható, küldenek mellé egy napra egy bajtársat (ez abban nyilvánul meg, hogy a lovag csatánként egyszer teljesen újjáéledhet). A már felvett Hírnév 2 ponttal csökkenti a költséget.

Kóbor lovag – Az utak nemes harcosa. Van tapasztalata a legkülönbözőbb harci helyzetekben, és ismeri a nemtelen ellenfelek fortélyait is. Képességei: Rohampajzs (az első pengeváltásig nem sebzik a lövedékek) és Hátvért (a hátát ért csapások nem számítanak).

Ismert lovagok

Egykori lovagok

  • Híres-neves Pajzsos Péter lovag