FANDOM

Pufnyák road sign 2
Liónia
Lión Királyság
Liónia
Liónia z
Himnusz

„Miénk ez a sziget”

Főváros

Lumn

Államforma

Királyság

Vezető(k)

III. Alfréd király

Hivatalos nyelv

Tengeri nyelv

Terület

Egy fél sziget

Népesség

Ismeretlen

Népsűrűség

Viszonylag magas

Pénznem

Lióniai dénár

GDP

A háború miatt alacsony

HDI

A háború miatt alacsony

Államalapítás

Ismeretlen

Liónia, vagy Lión Királyság egy tengerentúli ország. Egy szigeten helyezkedik el Amfóriával. Ezzel az országgal folytonos háborúban áll a sziget teljes területéért.

Gazdaság

Az ország fontos bevételi forrása a szárazfölddel való kereskedelem. Azonban a szomszédjával folytatott örökös viszálykodás erre a területre is kiterjed, így nem ritkák a két ország kereskedelmi flottái közötti összecsapások, illetve kalóztámadások. Ezek a külföldi hajósok számára is igen veszélyessé teszik a sziget felé eső útvonalak használatát.

A szárazföldön fontos a mezőgazdaság, ugyanis rengeteget kell termelni a hadsereg fenntartására.

Az iparban a kohászat és a hadiipar vezető szerepe jellemző. Ez utóbbi a városi kovács céhek mellett a különféle alkimista- és varázslaboratóriumokban nyilvánul meg.

Politika

Egyesek, főként a szegényebbek és a köznemesek, kifogásolják a háborút és egy azt lezáró békére várnak. Azonban a vezetőbb rétegek fontosnak tartják azt, hiszen így könnyeben tudják érdekeiket érvényesíteni.

Népesség

A háború miatt a határmenti területek már teljesen elnéptelenedtek. Azonban a tengerparti területek a folytonos ellenséges kalóztámadások ellenére is sűrűn lakottak. Ugyanez mondható el a sziget belsőbb területeiről is (természetesen a fentebb említett határmenti területek kivételével).

Egyéb

Ezen ország szülötte a mifelénk is ismert, hatalmas Crontini mester, aki jelenleg a király udvari varázslója, tudósa és tanácsadója. Szintén innét származik Benedek, Crontini mester tanítványa.