FANDOM

K
Var Kisnana
Kisnána egy kisebb, körülbelül húsz méter magas dombján áll a falu vára. A Smaragd nemzetség a 2011-es táborban látogatta meg a várat.

Történelme

Valószínűleg az Aba nemzetség ősi birtokain épült, a XI-XII. század környékén, a Csobánka-család részére. 1312-ben a vár a Kompolthyak kezére kerül, majd később a Hollókő várát is birtokló Guthy Országh-család kapta meg a várat. 1543-ban azonban Móré Lászlóra szállt a vár, aki elég rossz viszonyban volt a törökökkel – sokszor rablóhadjáratokat szervezett, és kereskedőket fosztott ki – ezért az ő idejében a törökök megtámadták és elfoglalták a várat. Egy idei a törökök használják, de semmilyen hadászati jelentősége nincsen. 1596-ban lerombolják.

Az elveszett kincs legendája

Móré László kincsének legendája két változatban is él. Az egyik szerint amikor a törökök ostromolták a várat, Móré aranypénzt szórt közéjük, hogy összezavarja őket. (Ez nyilvánvalóan nem sikerült, Mórét ugyanis elfogták, és a Héttoronyba zárták.)

A másik változat szerint a kincset elásták, mégpedig azelőtt, hogy a török megérkezett volna.