FANDOM

Pufnyák road sign 2
A Hollókői királyság címere
Név Péter
Nem

Férfi

Faj

Ember

Életkor

Fiatal

Státusz

Aktív

Kaszt

Uralkodó

Tisztség

Király

Címe(i)

A Hollókői Királyság királya
Hollókő ura
A Hit és Rend védelmezője
A Holló nem feje

Pártállás
Fegyver

Szablya

A Hollókői Királyság királya
Uralkodás kezdete

II. P. 1

Uralkodás vége

Még uralkodik

Elődje

I. (Hosszúszavú) Péter

Örököse

A Királyválasztó Tanács dönti el

Hollókő ura
Uralkodás kezdete

II. P. 1

Uralkodás vége

Még uralkodik

Elődje

I. (Hosszúszavú) Péter

Örököse

A Királyválasztó Tanács dönti el

A hollókői királyok családfája

A Holló nemzetség családfája

I. (Hosszúszavú) Péter király fia. Régebben sok időt töltött a Smaragd nemzetség vitézeinek társaságában. Egyszer egy Bulcsú nevű lovag, a király unokatestvére elrabolta őt, és egy hétig fogva tartotta. Ebből a fogságból a Smaragd nemzetség apródai mentették ki az említett lovag legyőzésével, ezért a király hálájában részesültek.

I.P 12-ben apja eltűnése után régensként kormányozta az országot a királyválasztásig, ahol maga is jelöltként indult Thúz nembéli Talamér úrral egyetemben. Azonban sajnálatos módon rejtélyes körülmények közt megbetegedett egy nappal a tanácskozások megkezdése előtt, így Mavagy Máté képviselte őt és a Holló nemet a gyűlésben.

A második ülésnapon elrabolták szobájából, és ez komoly vitákat generált a tanácsban. A Smaragd nemzetség vitézei elindultak, hogy felkutassák, azonban maguktól nem akadtak semmilyen nyomra. Viszont segítségükre volt egy rejtélyes íjász, akinek az üzenetéből megtudták, hogy egy gyanús futár indult el Hollókő várából, akit utolérve megszerezték az általa vitt rejtjeles üzenetet, amit megfejtve kiderítették, hogy hol tartják fogva a herceget, akit ezután ki is szabadítottak. Meglepő módon a fogvatartója nem más volt, mint Mihály, a korábbi ajtónállója. A hercegtől megtudták, hogy van még egy másik fogoly is, akit Lápvárban őriznek. Ő nem más volt, mint Kartal nembéli Holló Horka, aki kiszabadítása után hasznos információkat tárt a tanács elé. Elmondta, hogy Uros Csaba áll minden mögött, valamint, hogy Péter király még él. Így hát a tanács úgy döntött, hogy hamarosan elindulnak északra, hogy kiszabadítsák a király, az összesküvésben szerepet játszó Uros nemet, valamint Mavagy Mátét, pedig méltóképpen megbüntetik.

A krónikások külön megemlítik Péter herceg különleges, görbe kardját, amit igen ügyesen forgat.