FANDOM

Pufnyák road sign 2

A Hollókői Királyság mindenkori uralkodóját királyi cím illeti meg, ezen rangon számos férfit és nőt ismer a történelem. A királyok hiánytalan és pontos sora, csakúgy, mint a Királyság korai története, nem ismert teljes bizonyossággal. A király választás útján nyeri el a trónt, habár nem ismert olyan eset, amikor nem az egyenesági leszármazottra esett volna a döntés.

Királyválasztás

A királyt az elődje halála után összehívott, a hat legtekintélyesebb nemzetség által alkotott tanács választja meg. Itt általában a nemzetségfők foglalnak helyet, de a nem sűrűn gyakorolt lehetőség szerint a nemzetségek minden tagja megjelenhet. A szavazás nemzetségenként történik, minden nemzetség egy szavazattal rendelkezik, így kell négyet megszerezni a leendő királynak. Szavazásra jogosult a Holló, a Smaragd, a Ders, a Kartal, a Tomaj és a Thúz nemzetség.

Ismert dinasztiák

A hollókői királyok családfája

A Holló nemzetség családfája

Az elmúlt időben a Holló családból kerültek ki a királyok, őket megelőzően a Thúzok adták az uralkodót, egészen addig, amíg az utolsó Thúz felség, Tötöny utód nélkül halt meg. Az ő halála után vezették be a királyválasztás szokását. A jelenlegi király I. Péter, örököse pedig Péter herceg. A Holló nemzetség, így az innen kikerült királyok családfájára a Smaragd nemzetség bukkant I. Péter király uralkodásának 12. évében, Hollókőn, melyből kiderül, hogy az összes jelentős nemesi családdal rokonságot tart a dinasztia.

Eddigi ismert királyok listája

Név Nemzetség Uralkodási idő (években)
Tötöny Thúz ?
Holló Magor Holló 21
I. Aba Holló 6
I. Léla Holló 39
I. Bendegúz Holló Több mint 6
I. Péter Holló 13 (még uralkodik)