FANDOM

Pufnyák road sign 2
Hollókő
Hollokő sz
Vezető Jelenleg nincs
Terület A vár, és a várhegy tövében fekvő település, valamint a környező legelők
Népesség Ismeretlen, de az egyik legnagyobb település a Királyságban
Alapítás Ismeretlen

Hollókő a Hollókői Királyság fővárosa, a király székhelye. A mindenkori Hollókői király viseli a Hollókő ura címet is. Vára egyike a királyság legerősebbjeinek, az alatta elterülő település pedig a legnagyobb a királyságban.

Története

Nem sokat tudunk Hollókő korai történelméről, alapításának éve sem ismeretes, ugyanakkor a vár alatt található Rend ereklye ottlétéből feltételezhető, hogy a település igen ősi gyökrekkel rendelkezik.

A Thúz-dinasztia után a Hollók kerültek a királyi trónra, és ezzel együtt megszerezték Hollókőt is, amely azóta is a nemzetség székhelyeként szolgál.

Mint a Királyság fővárosa, számos esemény történt itt és a környező erdőkben. Az utolsó ismert sárkány észlelésre is itt került sor I. P. 1-ben.

Hollókő három ostroma

Bővebben: Hollókő három ostroma

I. P. 14-ben míg Péter herceg az ország és a vár hadainak nagy részével a Vidma-folyóhoz vonult a gressivusokkal vívott háború döntő ütközetéhez, addig Fekete Vitornyák pufnyák vezér, csapatával bevette a várat, amit azonban a Smaragdok viszzavettek tőle, majd később megvédtek egy gressivus csapattól.