FANDOM

Pufnyák road sign 2

Kalandjaink során, illetve itt a wikin nem egyszer találkozunk híres krónikások nevével és irományaival. Ez a lista annak érdekében született, hogy számon tudjuk tartani ezen literátorokat és tudósokat.

Liarius

Bővebben: Liarius

Liarius korunk legelismertebb krónikaírója. Számos meghatározó témában csak neki vannak elfogadható minőségű írásai. Eddig ismert írásainak témái:

Egy alkalommal egy varázsport adott Benedeknek, Crontini mester tanácsára, amivel vissza lehetett forgatni az időt és később ennek segítségével tudták megakadályozni a Smaragd nemzetség vitézei Assar, a gressivus pusztítását.

Progenitos

Róla mindössze annyit tudunk, hogy Liarius tanítója volt.

Hortius, a renegát

Hortiust Liarus említi meg egyik írásában, mint forrását:

„A renegát Hortius ezzel szemben…”

Gaucus

Ő Liarius unokaöccse, ő volt az egyetlen aki megpróbálkozott egy pufnyák dal lejegyzésével. Természetesen nem járt sikerrel.

Crontini mester

A messzi Liónia szülötte, III. Alfréd király tanácsadója. Mivel eddig mindig lekötötte az Amfóriával folytatott háború ezért az itteni dolgait tanítványával, Benedekkel végezteti el. Az ő ötlete volt az időmanipuláló varázspor alkalmazása a gressivus semlegesítésére.

Benedek

Bővebben: Benedek

Benedek szintén Liónia szülötte, Crontini mester tanítványa, a gressivusok nagy ellensége. Az utóbbi időben sok megbízást kapott mesterétől, melyekhez rendszerint a nemzetség tagjainak segítségét kérte. Ezek főként a különféle újonnan felbukkanó káoszteremtmények megfékezésével voltak kapcsolatosak. Tőle kapták a nemzetség tagjai az idővisszaforgató varázsport, melynek segítségével békésen kiegyeztek Assarral. Később pedig harcba keveredett két gressivussal, akik közül az egyik elrabolta őt, ám sikerült megszöknie és a nemzetség tagjainak egy részével a I. Péter király keresésére indult.

Cornelius mester

Cornelius mester a király udvari alkimistája, akivel először Cseszneken találkoztak a nemzetség tagjai és segítettek neki elkészíteni az örök élet elixírjét, amiért cserébe visszakaphatta az ellopott kristálygömbjét Mácsonyától, a boszorkánytól.

Szálhasogató Szőrnyák

Bővebben: Szálhasogató Szőrnyák

Szálhasogató Szőrnyák az egyetlen ismert pufnyák értelmiségi, továbbá az egyetlen feltételezetten írástudó pufnyák. Főként a pufnyák nyelvet és irodalmat kutatja.

Mavagy Máté

Bővebben: Mavagy Máté

Mavagy Máté I. (Hosszúszavú) Péter király titoknoka volt, az ő keze által került lejegyzésre a Hollóposta, a királyi kamara által időszakosan kibocsájtott közlemény, mely az alattvalók pontos tájékoztatását szolgálja az aktuális királyi rendeletekről és más fontos dolgokról.

I. P 12-ben, a Péter király eltűnté nyílvánítását követő királyválasztáson ő képviselte a Holló nemzetséget, mivel Péter herceg gyengélkedett. Azonban a koronázás napján, a Smaragd nem vitézei által kiszabadított Kartal nembéli Holló Horka elmondta, hogy a király él, és megvádolta Uros Csabát azzal, hogy ő áll a király eltüntetése mögött. A vád igaznak bizonyult, azonban az is kiderült, hogy Mavagy Máté volt az, aki Uros Csabát rábeszélte minderre. Emiatt felségárulás vádjával - a király által személyesen hozott ítéletig - börtönbe zárták.

A Veres Torony mesterei

A Veres Torony mesterei a király szolgálatában álló tudós magiszterek, akik a könyvtárukban fellelhető információk közt kutatnak a király és a Királyság számára hasznosak után, mindig az aktuális megbízatásuknak megfelelően. A gressivusokkal vívott háború kitörésekor például az volt a megbízatásuk, hogy a gressivusokról szóló információkat keressenek, ezzel támogatva Péter király északi expedíciós zászlóalját. Később Gábor védelmező bízott rájuk egy adagot a Káosz erejét hatástalanító porból, hogy felfedjék annak összetételét, és később nagyobb mennyiségben tudják reprodukálni.

Másodsorban ifjú magiszterek - és ritkábban gyógyítók - tanításával is foglalkoznak.

A Veres Torony jelenlegi elöljárói:

  • Amália nagymesternő, a Veres Torony tanácsfője
  • János nagymester, a novíciusok felügyelője. Továbbá ő tölti be a királyi jegyző tisztéségét Mavagy Máté árulása óta.
  • Aladár mester, főkönyvtáros

Selvius mester

Abavár gyógyítója, öreg, de jólelkű és segítőkész ember. Részt vett a parabola-járvány ellenszerének létrehozásában ezze elejét véve egy sok áldozatot követelő ütköztnek.