FANDOM

Pufnyák road sign 2
Gyógyító
A gyógyító olyan harcos, aki társai megsegítését tekinti legfőbb feladatának. Fegyver okozta sebek ellátásáért, vagy mérgezések hatásának megszűntetéséért egyaránt hozzá érdemes fordulni. Gyógyító tehetsége mellett nem járatlan a közelharcban sem, sőt bizonyos helyzetekben a csapat egyetlen reménysége lehet. Ő ugyanis az egyetlen, akire – különleges felkészültségének köszönhetően – a mágia semmilyen formája nem hat. Harcosként könnyű vértezetet hord, mely szabadon hagyja a végtagjait, de egy találatnyi védettséget biztosít a törzsén. A tapasztaltabb gyógyító-harcosok azonban éppen úgy megtanulják a nehéz vértezetben való harcot, mint a lovagok. Tunikájának színe sárga.

Képességek

Gyógyítás

Testsérülés gyógyulása (a gyógyítástól számított) 2 percre rövidül, végtagsérülés azonnal elmúlik. A gyógyításhoz 10 másodpercig a sérülthöz kell érni. Csatában nem használható képesség.

Mágiaellenállás

Nem hat rá a mágia semmilyen formája.

Rúnaolvasás

Ismeri az ősi rúnák olvasásának módját.

Láncing

A Láncing eggyel több testtalálat elszenvedését teszi lehetővé sérülés nélkül.

Megkötések

Segítségnyújtás

Mindenkin – még az ellenségein is – segítenie kell, ha tud.

Tanulható képességek

Elsősegély – 2 pont

Csata közben is képes gyógyítani, a Gyógyításnál leírtakkal azonos feltételekkel.

Füvészet – 2 pont

Felismeri a gyógyerejű vagy mérgező növényeket, és tudja felhasználásuk módját is.

Gyógyital – 3 pont

Lehet nála – legfeljebb 10 üvegcsényi – gyógyital, melyek hatása 1 pontnyi sebzés azonnali begyógyulása, akár csata közben is. Az üvegcséknek valódiaknak kell lenniük pl. vízzel töltve. Egyvalaki csatánként egyet használhat fel közülük.

Méregtelenítés – 3 pont

Semmissé teheti egy mérgezés hatását. Akár mérgezett vagy fertőzött ételt, italt is képes ily módon ártalmatlanítani.

Hideg tűz – 3 pont

Lemezvért – 4 pont

A Lemezvért egyel több test- és végtagtalálat elszenvedését teszi lehetővé. Így csak a harmadik testtalálat után esik ki, vagy a második végtagtalálat után sérül meg a játékos.

Akaraterő – 5 pont

Akihez a kezével hozzáér (tehát legfeljebb két társa), az erre az időre megkapja a Mágiaellenállás képeséget. Amennyiben az érintés megszakad, a hatás is.

Orvostudor – 6 pont

A gyógyítás legmagasabb szintje. Végzetes sérüléseket (és járványokat) csakis ezzel a képességgel lehet kikúrálni. Ezenfelül biztosít a gyógyítónak némi hírnevet is.

Ismert gyógyítók

  • Gergő, a gyógyítás mestere
  • Jonatán