FANDOM

Pufnyák road sign 2

Gyakorlófegyverek

Gábor és Zoli

Vívás gyakorlókardokkal

A kalandjáték során előfordulhat, hogy a játékosoknak harccal kell megoldaniuk egy problémát. A harc gyakorlófegyverekkel zajlik. A gyakorlófegyverek alapanyaga a fa, szivacs, és szigetelőszalag, céljuk a harc fájdalommentes és élvezhető szimulálása. Eddig több fegyvernek készítették már el a gyakorlófegyver változatát, de mind kizárólag a középkorban is használt fegyver.

Rövidkard

Kardkeszites

Gyakorlókard-készítés közben

A rövidkard minden apród felszereléséhez hozzátartozik. Minden tábor elején készítenek az apródok és a lovagok kardokat. A kard egy körülbelül hetven centiméter hosszú farúdból, öt szivacsdarabból – penge, él, hegy, markolatgomb, keresztvas –, és a szivacsdarabokat összekapcsoló szigetelőszalagból áll. Elkészítésének fázisai:
  1. A rúdra ráhúzzuk a pengét úgy, hogy kb. egyujjnyi maradjon a végén. Ezután szigetelőszalaggal rögzítjük.
  2. A pengéhez szorosan illeszkedve feltesszük a keresztvasat, majd azt is rögzítjük.
  3. Ugyanígy járunk el a markolatgombbal is.
  4. Ezután a pengére a hegyet (a maradék helyre, amit hagytunk, és szintén rögzítjük.
  5. Az élnél vigyázni kell, hogy egy síkban legyen a keresztvassal. Amikor rögzítjük, vigyázzunk, hogy ne húzzuk túl szorosra, különben az ütés fájdalmas lesz.
  6. Amikor ezzel kész van, az egész kardot betekerjük tetszőleges színű szigetelőszalaggal, és készen is vagyunk.

További díszítésekre is lehetőség van, főleg a keresztvasnál és a markolatgombnál. Itt lehet összenyomni, újabb szivacsdarabot behelyezni, stb. A keresztvas lehet tömött, lapos, csavart, és egyéb módon díszített.

Másfélkezes kard (fattyúkard)

A másfélkezes kard szegycsontig érő, az egykezesnél hosszabb kard. Lovas katona egy, gyalogos két kézre fogta. Elkészítése megegyezik az egykezes kardéval, de annál hosszabb. Az első másfélkezes gyakorlókardok a 2013-as fegyvernöki táborban készültek.

Lándzsa

A lándzsa hosszú botra erősített hegy, egy lándzsa körülbelül 2½ méter hosszú. Elkészítése hasonló a kard pengéjéhez, bár a lándzsa hegye annál rövidebb. A veszélyesség miatt ma már apródok nem használhatnak lándzsát a kalandjáték során.

Csata

Különböző fegyvernemek harca

Csatabárd

A nemzetség egyetlen csatabárdja Zoltán lovag tulajdona. A csatabárd egy egykezes kardnál valamivel hosszabb, fejszeszerű fejjel, melyen a kardok kézből való kiverésére szolgáló ún. „szakáll” található.

Láncos buzogány

Rövid fa nyéllel, és rá erősített fejekkel rendelkező buzogányfajta. A fejeket a nemzetségen belül zoknigombócokkal helyettesítik.

Tőr

A tőr a karddal megegyező elkészítésű, de feleolyan hosszú fegyver. Több tőrt is birtokol a nemzetség. Bár a csatákat kardokkal vívják, már két nagy háború is robbant ki a tőrök miatt. A Kalandjátékban a játékosok közül tőrt csak a cserkészek és az énekmondók használhatnak.

Dobóháló

Miklós lovag rendelkezik egy körülbelül 1½×1½ méteres dobóhálóval, melynek célja az ellenfél foglyul ejtése. Szabadulni belőle igen nehéz.
Számszeríj

Róbert fegyvernök számszeríja

Íj, nyíl, tegez

Az íjat és a nyilat a zoknigombóc helyettesíti. Ennek elkészítése: egy pár zoknit beletömnek egy darab térdzokniba, majd megkötik. Ezt övre akasztva lehet hordani, és csatában használni. (Csak cserkészeknek, illetve magisztereknek, ha felvették a Ragasztás képességet.)
Pajzsfestés

Pajzsfestés

Pajzs

A pajzs a lovag alapfelszereléséhez tartozik. A nemzetségen belül is sok pajzs használatos, amelyekre tulajdonosuk általában ráfesti címerét. A pajzsok fából készülnek. Többféle pajzs használatos a tárcsapajzstól a sárkányalakú lovassági pajzsig.

Valódi fegyverek

Valódi fegyverek közül keveset használ a nemzetség, a legtöbbet használt a kard, amellyel a lovagok avatják az apródokat. Ezenkívül van, hogy előkerül az íj, a nyíl és a hajítódárda is, illetve a különböző vértek. (Pl. láncing, sisak, lovagi kesztyű.)