FANDOM

Smaragd-cimer
War flag of Emerald Clan

Az első tőrháború a Smaragd nemzetség egyik belső konfliktusa volt. Kiváltó oka Péter és Róbert fegyvernökök [1] azon nézeteltérése, hogy melyikőjük birtokoljon egy bizonyos tőrt, mely először Róbert fegyvernök tulajdonát képezte, de Péter fegyvernök eltulajdonította azt, mikor előbbi megsebesült egy korábbi ütközetben. Így az a háború kitörése előtt már nála volt. A háborúnak két nagyobb csatája ismeretes:

  1. A három koalíció csatája
  2. A második csata
Szemben álló felek
CMR Robi
Róbert
CMR Peter sq
Péter
CMR Tamas
Tamás
CMR Jonatan
Jonatán
CMR Gergo
Gergő
Coats of arms of None.svg
Dávid
CMR Kornel
Kornél

A három koalíció csatája

Miután mindkét fél összetoborozta a szövetségeseit, kezdetét vette az ütközet. Ekkor még csak két szemben álló szövetségi rendszer volt, azonban a Van Assche testvérek hamar úgy döntöttek, hogy bár semmi érdek nem fűzi őket a konfliktushoz, ők mégis részt vesznek benne önálló szövetségként. Az azonban, hogy eme döntésük meghozataláig kinek az oldalán álltak, máig vitatott. A csata kezdete előtt a tőr Péternél volt és Róbertnek és szövetségeseinek, nem sikerült azt megszerezni az ütközet végéig. Egyes vélemények szerint azonban a csata nem a tőrről szólt, csak a krónikaírók fantáziája kapcsolta össze az ütközetet a tőr körül történt eseményekkel.

A második csata

A második csatában a szövetségek felbomlani látszottak, Kornél például kísérletet tett a tőr megszerzésére, de nem járt sikerrel. A csatában Jonatánnak sikerült egy rövid ideig birtokolni a tőrt, de végül Péter visszaszerezte tőle. A háború Péter győzelmével zárult.

Megjegyzések

  1. Az események idején fegyvernökök, 2017 óta lovagok