FANDOM

Smaragd-cimer
War flag of Emerald Clan

Az első tőrháború a Smaragd nemzetség egyik belső konfliktusa volt. Kiváltó oka Péter és Róbert fegyvernökök azon nézeteltérése, hogy melyikőjük birtokoljon egy bizonyos tőrt, mely először Róbert fegyvernök tulajdonát képezte, de Péter fegyvernök eltulajdonította azt, mikor előbbi megsebesült egy korábbi ütközetben. Így az a háború kitörése előtt már nála volt. A háborúnak két nagyobb csatája ismeretes:

  1. A három koalíció csatája
  2. A második csata
Szemben álló felek
CMR Robi
Róbert
CMR Peter sq
Péter
CMR Tamas
Tamás
CMR Jonatan
Jonatán
CMR Gergo
Gergő
Coats of arms of None.svg
Dávid
CMR Kornel
Kornél

A három koalíció csatája

Miután mindkét fél összetoborozta a szövetségeseit, kezdetét vette az ütközet. Ekkor még csak két szemben álló szövetségi rendszer volt, azonban a Van Assche testvérek hamar úgy döntöttek, hogy bár semmi érdek nem fűzi őket a konfliktushoz, ők mégis részt vesznek benne önálló szövetségként. Az azonban, hogy eme döntésük meghozataláig kinek az oldalán álltak, máig vitatott. A csata kezdete előtt a tőr Péternél volt és Róbertnek és szövetségeseinek, nem sikerült azt megszerezni az ütközet végéig. Egyes vélemények szerint azonban a csata nem a tőrről szólt, csak a krónikaírók fantáziája kapcsolta össze az ütközetet a tőr körül történt eseményekkel.

A második csata

A második csatában a szövetségek felbomlani látszottak, Kornél például kísérletet tett a tőr megszerzésére, de nem járt sikerrel. A csatában Jonatánnak sikerült egy rövid ideig birtokolni a tőrt, de végül Péter visszaszerezte tőle. A háború Péter győzelmével zárult.