FANDOM

Pufnyák road sign 2
Cserkész
A cserkész a természet ismerője, igazi otthona a vadon. Jobban tájékozódik bárki másnál. A képzett cserkész bárhol eligazodik, s akár napok múltán is képes kiolvasni a nyomokból, ki és merre járt előtte. Őt magát azonban képtelenség észrevenni, ha nem akarja.

Harcosként sem kell szégyenkeznie. Elboldogul bármilyen harci eszközzel, bár a sűrű erdőkben, vagy meredek sziklákon töltve életét, jobban kedveli a könnyebb, egykezes fegyvereket. Életmódja miatt pedig a többiektől eltérően megtanulhatja a távolsági fegyverek használatát is. A cserkész sosem hord vértet, a szabad mozgást és a gyorsaságot többre értékeli a páncél nyújtotta védelemnél. Tunikájának színe zöld.

Képességek

Tájékozódás

Részletesebb térképet (esetleg iránytűt is) kap.

Távolsági fegyver

Lehet nála öt zoknigombóc. A zoknigombócokat csak ő használhatja, nem adhatja át másnak. Csatában nem vehet fel a földről zoknigombócot, csatán kívül is csak a sajátját tarthatja magánál.

Megkötések

Könnyű viselet

Nem viselhet páncélt. Így az első, testét érő találat után kiesik a harcból.

Tanulható képességek

Mászás – 2 pont

Fára vagy sziklára mászáskor 1 percnyi előnyt kap mindenki mással szemben (pl. ennyi ideig nem támadható fegyverrel). Szikla esetén meg is kerülheti azt, ha lehet. Bizonyos esetekben ki is válthatja a tényleges mászást.

Nyomolvasás – 2 pont

A talajt megvizsgálva megtudhatja, hányan, milyen fajúak (ember, vagy puffnyák), és melyik irányban jártak előtte legutóbb. A képesség hatóideje legfeljebb a legutóbbi esőig tart - ha a mesélő másként nem rendeli.

Tőr – 3 pont

Hordhat magánál egy gyakorlótőrt, és ezt akár a kardjával együtt is használhatja második fegyverként.

Szerencse – 3 pont

Csatánként egyszer egy végtagtalálat nem számít neki.

Éberség – 3 pont

Feltűnnek neki olyan apró jelek is, amelyek mellett a legtöbb ember elmegy. Külön kutatás nélkül észrevehet például rejtett nyomokat, hiányzó részleteket, sőt akár a nem nagyon erős illúziókon is átláthat.

Rejtőzés – 4 pont

Míg meg nem mozdul, nem lehet észrevenni, A képesség használatához azonban szükség van legalább minimális takarásra (fa, bokor, kő, stb.). A képesség használatát külső szem számára zöld homlokpánt jelzi.

Nyílfogás – 5 pont

Csatánként 2 zoknigombóc-találat nem számít neki.

Csapda – 5 pont

Vadak nyelve – 6 pont

Ha 5 percre egyedül, csendben és mozdulatlanul tud maradni a vadonban, kérdezhet valamit a környék állataitól.

Ismert cserkészek

  • Anna nemeskisasszony
  • Barnanadrágú Timót

Korábbi ismert cserkészek

  • Tamás cserkész
  • Gábor cserkész

Mindketten védelmezőként folytatják a kalandjátékot 2014 tavaszától.