FANDOM

Pufnyák road sign 2
Aberdeen Bestiary Basilisk

Menyét és baziliszkusz harca. (forrás: Aberdeen Bestiary)

A baziliszkusz vagy kakasgyík egyike a legveszedelmesebb szörnyetegeknek, melyekkel az erdeinkben találkozni lehet. A hollókői erdőségekben található egy elhagyott baziliszkuszfészek, Pilisszentkereszt környékén pedig élt egy példány, ám II. P. 1-ben a Smaragd nemzetség vitézei végeztek vele, és megszabadították átkától a korábbi áldozatait.

Kinézetre egy nagyra nőtt, gyíkszerű kakasra emlékeztet, sárkányfarokkal. A lakhelye legtöbbször egy rókalyukszerű odú egy szikla tövében, könnyen felismerhető a közelben lévő kővé vált élőlényekről. Ugyanis áldozatát csupán egyetlen pillantásával sóbálvánnyá változtatja, azonban ez még nem halálos, képzett magiszterek fel tudják oldani a varázslatot. Sokkalta veszélyesebb fegyvere a mérgező lehelete. Érdekesség, hogy a menyét immúnis erre, ezért idomított menyétekkel szokás baziliszkuszra vadászni.

A LovagVár-wiki javaslata baziliszkusztámadás esetére (Figyelem! A most következő írás nem egyeztethető össze a bátorság erényével! De hasznos lehet, ha túl akarjuk élni!):

Ha útja baziliszkuszveszélyes területen vezet át, ne egyedül menjen! Haladjon a csapat közepén és amint valaki kővé dermed ön melett, keressen fedezéket és rejtőzzön el az ellenkező irányban! Amint a vész elmúlt, keressen egy magisztert, aki feloldja a kővé változtatást valamint egy gyógyítót, aki ellátja a sebesülteket, ha vannak. Ez egy bevált módszer, csak ajánlani tudjuk!