FANDOM

Banne
Banne Hercegség
Banne coa

Banne címere

Banne flag

Banne zászlaja

Főváros Banneváros
Államforma

Hercegség (de jure), protektorátus (de facto)

Vezetők

Daan herceg

Geir gressivus helytartó

Hivatalos nyelv breszláv, gressivián
Egyéb nyelvek
Függetlenség Gressivia megszállás alatt tartja
Terület Kicsi, észak-déli kiterjedése kétnapi járóföld
Népesség Viszonylag kicsi
Népsűrűség Ismeretlen
GDP Ismeretlen
HDI Ismeretlen
Államalapítás I. P. 1

Banne  vagy Banne Hercegség az egyik legészakibb emberek lakta ország, Gressivia déli szomszédja. Ezen ország jelenleg megszállás alatt tartja. Az uralkodója Daan herceg, azonban a tényleges hatalmat egy gressivus helytartó bírja.

Földrajz

Az ország nem túl nagy területű. Ennek nagy részét sziklák borítják, északi szomszédjához hasonlóan.

Az időjárás szeles és hűvös, hiszen északon helyezkedik el.

Történelem

Nem rendelkezünk beható ismeretekkel Banne történelmét illetően, mindössze annyi bizonyos, hogy Gressivia megszállta, azonban ez a megszállás egy jó ideje történhetett, mivel a banneiek már beletörődtek sorsukba és megtűrik a gressivus uralmat.

Hollókői-gressivus háború

Bővebben: Hollókői-gressivus háború

A bannéban állomásozó gressivus csapatok részt vettek a Hollókői Királyság és Gressivia között zajló háborúban, így formálisan a hercegség is harcoló félnek tekinthető. A bannei gressivus csapatok eddig a bannei csatában illetve a második drégelyi incidensben játszottak szerepet.

Politika, közigazgatás, államszervezet

Az uralkodó Daan herceg, aki Bannevárosban, a fővárosban székel, azonban tényleges uralmat nem gyakorol országa felett, ezt Geir, Gressivia helytartója teszi. Ő azonban nem a fővárosban, hanem attól távolabb, egy kőházban rendezte be helytartói udvarát.

Hadsereg

Az ország védelmének feladatát a gressiviai hadsereg látja el, mely megszállás alatt tartja az országot.

Népesség

Az ország állandó lakosságának nagy részét az emberek alkotják, azonban sok gressivus, többnyire katonák, vagy a helytartói szervek emberei is tartózkodik itt.