FANDOM

Pufnyák road sign 2
Bűzfölde
Bűzföldi Egyeduralkodóság
Coats of arms of None.svg
Flag of None
Főváros

A Büdös-tó partján

Államforma

despotikus–szakrális törzsi egyeduralkodóság

Vezető(k)

Orrfacsaró Bűznyák

Hivatalos nyelv

Újpuffnyák

Egyéb nyelvek

Közös nyelv

Terület

A Duna-kanyar északi partjának erdejei

Népesség

Ismeretlen

Népsűrűség

Alacsony

Pénznem

Csokis keksz, egyéb földi javak

GDP

Változékony

HDI

Változékony

Államalapítás

I. P. 11 körül

Írástudatlanság

Nagyon magas

Bűzfölde, vagy egyes források szerint Pufnyákia (nem összetévesztendő a következőkkel: Nagypufnyákia, Újpufnyákia) egy függetlenségét egyoldalúan kikiáltó, de facto államalakulat a Dunakanyar északi partján. Az országot Orrfacsaró Bűznyák pufnyák vezér alapította és vezeti a Büdös-tó melletti táborából.

Img020

Bűzfölde és környékének térképe

Történelem

Orrfacsaró Bűznyák  a Hollókői Királyság területére betörő pufnyák törzsfők egyike, egy szokatlan és furcsa döntést hozott, melyre egyik másik pufnyák vezér sem vetemedne: törzse szállásterületét szuverén állammá nyilvánította. A pufnyákológia kutatói közt nincsen egyetértés abban, hogy mi állhatott eme döntés hátterében. Egyesek szerint csupán hatalmát akarta fitogtatni, mások szerint így akarta legalizálni az útonálló tevékenységét, melyet mostantól vámszedésnek nevezhet.

Mindeddig egyetlen ország sem ismerte el Bűzfölde függetlenségét, sőt sokan az ország nevének szalonképességét is kifogásolták. A Hollókői Királyság nevében egy kisebb csapat már meg is kísérelte az ország visszafoglalását, és bár minden ütközetet a pufnyákokkal szemben megnyertek, nem tudtak helyőrséget felállítani, továbbá a Büdös-tó parti tábort sem foglalták el, így kérdéses a művelet sikeressége.