FANDOM

Pufnyák road sign 2
Amfória
Amfór Királyság
Amfória
Amfória z
Himnusz

„Egy nap miénk lesz e sziget”

Főváros

Cálde

Államforma

Királyság

Vezető(k)

VIII. József király

Hivatalos nyelv

Tengeri nyelv

Terület

Egy fél sziget

Népesség

Ismeretlen

Népsűrűség

Viszonylag magas

Pénznem

Amfóriai dénár

GDP

A háború miatt alacsony

HDI

A háború miatt alacsony

Államalapítás

Ismeretlen

Amfória, vagy Amfór Királyság egy tengeren túli ország. Egy szigeten helyezkedik el Lióniával. Ezzel az országgal folytonos háborúban áll a sziget teljes területéért.

Gazdaság

Az ország fontos bevételi forrása a szárazfölddel való kereskedelem. Azonban a szomszédjával folytatott örökös viszálykodás erre a területre is kiterjed, így nem ritkák a két ország kereskedelmi flottái közötti összecsapások, illetve kalóztámadások. Ezek a külföldi hajósok számára is igen veszélyessé teszik a sziget felé eső útvonalak használatát.

A gazdaság fontos eleme a mezőgazdaság, mely elsősorban a hadsereg számára termel.

Az ipar a háborús igényekhez igazodik. Fontos tényezője tehát a bányászat, kohászat és hadiipar. Az alkimista és varázsló céhek is ez utóbbi termeléséhez járulnak hozzá.

Politika

A király folyamatos rendkívüli hadiadó szedésére kényszerül, hogy fentarthassa országát, ez azonban jelentősen rontja a lakosság életszínvonalát. Azonban nem jellemzőek a belső ellentétek, hiszen mindenki tisztában van vele, hogy ez az ország pusztulásához vezetne. Viszont egyes nemesi csoportok és részben a király is mindent megtesznek a két ország közti béke érdekében.

Népesség

A háború miatt a határmenti területek már teljesen elnéptelenedtek. Azonban a tengerparti területek a folytonos ellenséges kalóztámadások ellenére is sűrűn lakottak. Ugyanez mondható el a sziget belsőbb területeiről is (természetesen a fentebb említett határmenti területek kivételével).