FANDOM

Pufnyák road sign 2
Az énekmondók művészei az életnek, és általában űznek valamilyen tényleges művészetet is. Nem feltétlenül mesterei egy hangszernek, a dalnak vagy a mesemondásnak, de kedvelik az ilyesfajta kifejezési módokat.

Az énekmondó városokban, várakban, nemesi udvarokban érzi legotthonosabban magát. Az emberi közösségeket kedveli, és itt tudja leginkább kamatoztatni képességeit is. Ismeretei széleskörűek, noha nem mindig mélyrehatóak. A harcot ellenben nem keresi - bár meg tudja magát védeni, ha kell.

Tunikájának színe fekete (általában színes kiegészítőkkel).

Képességek

Szerencsés legendaismeret

Érmefeldobásban elért siker esetén ismeri az egy adott helyhez, személyhez, eseményhez fűződő legendákat.

Szerencsés címertan

Érmefeldobásban elért siker esetén címer alapján megmondhatja egy nemesember családfáját, hűbéri helyzetét, esetleg nevezetes cselekedeteit. Emellett pecsétek valódiságát is ellenőrizheti.

Idegen nyelv

Beszél és ír egy választott idegen nyelven.

Választható nyelvek:

  • tündér
  • puffnyák
  • gressivián
  • a Káosz nyelve
  • tengeri nyelv
  • breszláv
  • phöldigót
  • ermohád
  • marják
  • mendegúz

Tőr

Használhat tőrt.

Megkötések

Könnyű fegyverzet

Nem használhat kardot.

Tanulható képességek

Szerencsés história – 2 pont

A történelem szeszélyes ismerete. Érmefeldobásban elért siker esetén esélye van tudni egy adott hely múltjának részleteit, a híresebb személyek, vagy szervezetek viselt dolgait.

Idegen nyelv – 2 pont

Megérti – és el is tudja olvasni – az idegen nyelvű szövegeket.

Választható nyelvek:

  • tündér
  • puffnyák
  • gressivián
  • a Káosz nyelve
  • tengeri nyelv
  • breszláv
  • phöldigót
  • ermohád
  • marják
  • mendegúz

Szerencsés disputa – 2 pont

Érmefeldobásban elért siker esetén az átlagosnál nagyobb eséllyel képes meggyőzni másokat a maga igazáról, illetve a maga pártjára állíthatja, vagy legalábbis elbizonytalaníthatja ellenséges beszélgetőpartnereit.

Szerencsés emberismeret – 2 pont

Érmefeldobásban elért siker esetén szemtől szemben állva megkérdezheti a beszélgetőpartnerét, hogy éppen mire gondol. Naponta legfeljebb egyszer lehet használni!

Szerencsés értékbecslés – 2 pont

Érmefeldobásban elért siker esetén megállapíthatja egy tárgy közelítő értékét.

Mesterdalnok – 3 pont

Énekmondók és más művészek, valamint a köznép tagjai alapvetően barátsággal, sőt tisztelettel fogadják, és igyekeznek segíteni neki. Híre eljutott a jelentősebb nemesi udvarokba is.

Távolsági fegyver – 3 pont

Lehet nála négy zoknigombóc. A zoknigombócokat csak ő használhatja, nem adhatja át másnak. Csatában nem vehet fel a földről, csatán kívül is csak a sajátját tarthatja magánál.

Szerencsés gyógyítás – 3 pont

Érmefeldobásban elért siker esetén testsérülés gyógyulása (a gyógyítástól számított) 2 percre rövidül, végtagsérülés azonnal elmúlik. A gyógyításhoz 10 másodpercig a sérülthöz kell érni. Csatában nem használható képesség.

Szórakoztatás – 4 pont

.

Láncing – 5 pont

A Láncing eggyel több testtalálat elszenvedését teszi lehetővé sérülés nélkül.

Hárítótőr – 5 pont

Két tőrt is használhat egyszerre.

Álca – 6 pont

Kiadhatja magát valaki másnak, akihez a megtévesztésig hasonlóvá válik.

Megjegyzés:

Az énekmondónak nem kell mindenképpen rendelkeznie valamilyen művészi képességgel, de ha vállalkozik nyilvános előadásra (legyen az bármilyen szintű zenei vagy prózai produkció), könnyebben hangolja rá magát a körülötte lévő világ dallamára.

A játékban ez azt jelenti, hogy egy ének, zeneszám, vagy rövid történet, esetleg vers előadása után egy sikertelen próbát - amennyiben annak eredménye a véletlenen alapul - megismételhet.